Οι χειμερινές εκπτώσεις για το 2021 έχουν ξεκινήσει, και δεδομένου ότι τα μαγαζιά άνοιξαν ξανά, σίγουρα θα πας μια βόλτα, ώστε να δεις αν υπάρχει κάτι που αξίζει να αγοράσεις. Ακόμα και έτσι όμως, είναι πολύ πιθανό να πέσεις σε μια από τις πιο συνηθισμένες παγίδες των εκπτώσεων, γι αυτό πρέπει να προσέξεις…
- Είναι πολύ βασικό να ιεραρχήσεις τις αγορές με βάση τις οικονομικές σου δυνατότητες
- Να διαχωρίσεις το “θέλω” από το “χρειάζομαι”
- Να ενημερωθείς για τις αλλαγές των ειδών που αγοράζεις κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
- Να ζητάς αποδείξεις, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
Οι συμβουλές από την Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας
Η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, εφιστά την προσοχή στο καταναλωτικό κοινό στα ακόλουθα:
- Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
- Επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από…% έως… %»).
- Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Σύνηθες φαινόμενο μερικών εμπόρων, ευτυχώς όχι όλων, είναι:
- Η αναγραφή τιμής προϊόντων υψηλότερης της πραγματικής.
- Η διάθεση στην κατανάλωση ειδών β’ διαλογής, τα οποία έχουν αγοραστεί για αυτόν τον σκοπό.