Κλινική έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Appetite συμπεραίνει πως έχουμε την τάση όταν χρησιμοποιούμε τα social media να αυξάνουμε την ποσότητα τροφίμων που καταναλώνουμε.
Mια πιθανή εξήγηση για αυτό βρίσκεται στις φωτογραφίες και τα βίντεο που απεικονίζουν τρόφιμα, τα οποία έχουν αυξηθεί κατά πολύ με τα χρόνια κυρίως στο Instagram, το Facebook και το Twitter.
Ένα αξιοπρόσεκτο επιστημονικό πόρισμα της μελέτης είναι πως οι άνθρωποι τείνουν να έλκονται ιδιαίτερα από πρωτεϊνούχες τροφές που παρουσιάζονται με λαχταριστό τρόπο, όπως ένα κίτρινο τυρί που λιώνει και γίνεται “μαστιχωτό” ή ένας κρόκος αυγού που στάζει.
Εξάλλου, διαπιστώθηκε πως στον καθορισμό των διατροφικών συνηθειών σε σχέση με τα social media παίζει σημαντικό ρόλο η “μίμηση συμπεριφοράς”, δηλαδή να προτιμούμε τρόφιμα και τρόπους μαγειρέματός τους ανάλογα με το τι βλέπουμε στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Με αυτή τη θεωρία φαίνεται πως συμφωνεί και η Suzanne Higgs, καθηγήτρια ψυχοβιολογίας από το πανεπιστήμιο του Birmingham. Επιστήμονες θεωρούν πως η αύξηση σωματικού βάρους στις εφηβικές ηλικίες τα τελευταία 6 χρόνια συνδέεται εν μέρει με την συχνή χρήση του TikTok από την συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.
Πάντως, η ιατρική σχολή του Harvard έχει παρατηρήσει πως η αύξηση του σωματικού βάρους ειδικά στις νεαρές ηλικίες μπορεί να επέλθει ως αποτέλεσμα κατανάλωσης φαγητού, όσο “σκρολάρουμε” την αρχική μας σελίδα, χαζεύουμε stories ή βλέπουμε τηλεόραση.
Κάθε πότε πρέπει να τρώμε και πόσο;
Καύσωνας και διατροφή – Τι πρέπει να τρώμε στους 44 βαθμούς;